Nov 14, 2012

TAHUN BARU MUNCUL LAGI

Assalamualaikum..Salam Maal Hijrah buat semua ummat Islam seantero dunia.Tahun baru Hijrah muncul lagi, rasanya baru saja kita menyambutnya tahun lepas dan sekarang ianya datang lagi . Sedar tak sedar umur kita juga semakin bertambah. Dalam hati saya berdebar-debar rasanya kerana banyak juga perkara yang terlepas pandang dan belum dilaksanakan dengan sempurna samada dari segi rumahtangga mahupun kerjaya. Itulah  keupayaan manusia yang sangat terbatas. Sedarilah hakikat bahawa kita adalah manusia yang lemah. Bukan niat saya untuk membuat alasan manusia ini bersifat lemah untuk mengelak dari tanggungjawab. Ramai juga diantara kita yang dapat melaksanakan tanggungjawab  dengan baik . Tahniah diucapkan manakala bagi mereka yang belum dapat melaksanakannya sama-samalah kita menanam azam kuatkan tekad dan iltizam untuk menjadi lebih baik antara yang terbaik.
Perjalanan tahun yang sudah saya rasakan agak sibuk sehinggakan saya  tidak berkesempatan mengemaskini blog ini buat ke sekian kali.Ampun dan maaf saya pohonkan.
Dalam musim cuti sekolah begini perancangannya mahu menyiapkan manuskrip terbaru yang mana buku baru akan dilancarkan pada musim pesta buku antarabangsa akan datang. Doa-doakanlah ianya berjalan lancar.
Sebelum saya tinggalkan salam maal hijrah ini, teringat saya pada seorang kawan guru yang berbangsa cina. Beliau pernah memberitahu saya bahawa dia amat tertarik melihat orang Islam yang taat dalam beragama dan mengakui bahawa senakal-nakal murid melayu Islam tidaklah senakal murid yang sebangsa dengannya kerana murid melayu terikat dengan agama yang sentiasa menunjuk jalan yang benar dan baik. Doa-doakan lah agar kawan kita ini mendapat hidayah daripada Allah..Kerana Dialah pemilik segala Jadi...

Saya tinggalkan dengan pesanan Imam AlGhazali:

sekian, selamat berazam baru!!

-ustazah ela-
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/304402_10151178244824255_394207157_n.jpg

0 ulasan:

Post a Comment